در پایان اولین جلسه اردوی تیم ملی والیبال

"خولیو ولاسکو": مجبورم با جوانان کار کنم

"ولاسکو" پس از پایان اولین جلسه اردوی تیم ملی والیبال در دور دوم فعالیت خود، گفت: اگر قرار باشد بداخلاق‌ها را به تیم ملی دعوت نکنیم مجبوریم با تیم جوانان کار کنم!
کد خبر: ۵۴۵۸۰۰
"خولیو ولاسکو": مجبورم با جوانان کار کنم


به گزارش ایسنا؛ "خولیو ولاسکو" پس از بازگشت به ایران از صبح امروز (شنبه) در جلسه تمرینی تیم ملی شرکت کرد، و در پایان تمرین در جمع خبرنگاران که برای پوشش رسانه‌ای اردوی تیم ملی آمده بودند، به پرسش‌های آنها پاسخ داد:

نخستین روز تمرین را چگونه دیدید؟

- تمرین خوبی بود، ‌قدری نیاز داریم تا در تمرینات هماهنگ‌تر شویم، ولی خب بازیکنان با انگیزه‌ای در تمرین حضور دارند و قطعا روزهای خوبی را خواهیم داشت.

با توجه به این که در این اردو بیشتر از بازیکنان جوان دعوت کرده‌اید عملکرد آنها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

- در این اردو بازیکنان و تیم زیر 23 سال به صورت مشترک حضور دارند، همه آنها از نظر ما روز خوبی داشتند. ما با همین ترکیب کار را دنبال می‌کنیم تا روز ششم فروردین. بعد از دعوت از جمع جدیدی از بازیکنان، آنها را به دو گروه تقسیم می‌کنیم و با دو تیم متفاوت بزرگسال و تیم امید تمرین می‌کنیم.

آیا از تدارکاتی که برایتان پیش‌بینی شده است، تا قبل از مسابقات لیگ جهانی راضی هستید؟

- شرایط تمرینی خوبی را در پیش داریم. خوشبختانه وقت کافی هم در اختیار ماست. مشکل اصلی این است که ممکن است بازی تدارکاتی کمی را داشته باشیم. آن هم به خاطر این است که سایر تیم‌ها ممکن است در فاصله‌ای که ما تمرین می‌کنیم اردو نداشته باشند و به بازیکنان خود بعد از لیگ‌های داخلی استراحت دهند و به همین دلیل ممکن است نتوانیم بازی‌های تدارکاتی مختلف با تیم‌های ملی در مناطق گوناگون داشته باشیم. البته یک تورنمنت در بلغارستان پیش‌رو داریم که قطعا می‌تواند بازی‌های مفیدی برای ما باشد.

شما حسین معدنی را به عنوان دستیار خود انتخاب کردید، آیا فرد جدیدی هم به کادر فنی تیم ملی اضافه می‌شود؟

- همان طور که همیشه گفته‌ام تمام مربیان دعوت می‌شوند تا در تیم ملی با ما کار کنند. وقتی هم تیم زیر 23 سال تمرین را شروع کند، قطعا کادر خاص این تیم معرفی خواهند شد.

حسین معدنی در واقع دستیار شماست یا مثل سایر مربیانی که به تیم ملی دعوت می‌شوند قرار است فقط از نزدیک حضور داشته باشد؟ آیا حسین معدنی جای "سیچلو" را در تیم ملی گرفته است؟

- نه. "سیچلو" در حال حاضر درگیر مسابقات باشگاهی در ایتالیاست. وقتی کارش تمام شود مطمئنا به عنوان نفر دوم تیم ملی به ایران سفر می‌کند و در کنار تیم خواهد بود.

با توجه به این که شما همیشه به جوانگرایی اعتقاد داشتید، در این دوره نیز شاهد بودیم که یکی از بازیکنان سابق را به تیم ملی دعوت نکردید. آیا این امکان وجود دارد که آن را دوباره به تیم ملی دعوت شود؟

- من به دنبال همه بازیکنان خوب هستم و این طور نیست که فقط به جوانان اعتقاد داشته باشم. البته امسال فرصت داریم تا به برخی از بازیکنان جوان فرصت دهیم تا توانایی‌های خود را نشان دهند تا در مسابقات لیگ جهانی باشند. به همین خاطر می‌خواهم ببینم چند نفر از بازیکنان جوان می‌توانند در حد و اندازه بازیکنان با تجربه کار کنند یا خیر. بعد از مسابقات جهانی کاملا می‌توانم مطمئن باشم که چه کسانی می‌توانند در تیم ملی حضور داشته باشند.

مسئولان فدراسیون والیبال اعلام کردند که بازیکنانی که در طول مسابقات مرتکب بداخلاقی شده‌اند اجازه بازی در تیم ملی را پیدا نمی‌کنند، نظر شما در این باره چیست؟

- این تصمیم من است که چه کسی در تیم ملی بازی کند. من با فدراسیون در این باره صحبت کرده‌ام و بازیکنانی که قرار است به اردو دعوت شوند را خودم تصمیم می‌گیرم انتخاب کنم و اگر قرار باشد که به دلیل حاشیه‌ها بازیکنانی را دعوت نکنیم و آنهایی که مشکل اخلاقی و درگیری داشتند کنار بگذاریم، مجبورم با تیم جوانان کار کنم! من خیلی خیلی نگران هستم . از حرکات و برخوردهایی که از سوی بازیکنان در طول لیگ برتر والیبال ایران روی داد. من سال قبل با بازیکنان ملی‌پوش صحبت کردم و به آنها گفتم که شما باید الگوی جوانترها باشید، ولی خیلی از آنها این شرایط را رعایت نکردند. خیلی از شما در رسانه‌های ایران نوشتید که فوتبال هم مثل والیبال به حاشیه می‌رود، اما من معتقدم که والیبال با فوتبال خیلی متفاوت است، چرا که در فوتبال بیشتر حاشیه‌ها از طریق داخل زمین منعکس می‌شود، اما در والیبال بیشتر رفتار بازیکنان و مربیان است که حاشیه‌ها را ایجاد می‌کند. والیبال ورزشی است که به حفظ تمرکز زیاد نیاز دارد و بازیکنان و مربیان باید همه چیز را تحت کنترل خود داشته باشند. در این رشته باید شرایط مناسب برای ایجاد تمرکز ایجاد شود. اگر نتوانیم این کار را بکنیم و اگر بازیکنان نتوانند خود را کنترل کنند قطعا نمی‌توانند موفق باشند. والیبال نیز یک ورزش خانوادگی است و در همه جای جهان، همه اقشار مردم به آن روی می‌آورند و فقط مربوط به مردان نیست. به همین دلیل در ورزشی که خانوادگی است باید بسیاری از مسایل اخلاقی رعایت شود،‌ من خودم همسرم را به سالن والیبال می‌برم و در ایتالیا اصلا شرایط به گونه‌ای است که بعد از بازی‌ها بچه‌ها را به داخل زمین می‌برند و به صورت نمادین نشان می‌دهند که بچه‌ها به زمین ورود کرده‌اند . به نظرم در ایران سرپرستان و مربیان در ایران قدری خشمگین‌تر عمل می‌کنند و شرایط بدی به وجود می‌آید.

چرا علیرضا نادی، کاپیتان سابق تیم ملی را دعوت نکردید؟

- من همان طور که گفتم به دنبال این بودم که به بازیکنان جوان هم فرصت دهم تا بتوانند توانایی‌های خود را نشان دهند. ولی در مورد این که چرا او را دعوت نکردم این تنها یکی از دلایل آن است. دلایل خاص دیگری هم دارد که درست نیست در مورد آن قضاوت کنیم و دوست ندارم آنها را رسانه‌ای کنیم و در آینده با او صحبت خواهم کرد و درباره او تصمیم می گیرم.

ما هنوز در مورد نقش حسین معدنی در تیم ملی قانع نشدیم، ایشان چه پستی دارد؟

- با او صحبت کردم که وی در کنارم قرار بگیرد. همچنین از پیمان اکبری نیز خواستم که به ما کمک کند. من به آینده نگاه دارم. ممکن است در سال‌های بعد "سیچلو" دستیار اولم با یک تیم بهتر قرارداد ببندد و نتواند به ما در تیم ملی ایران کمک کند. به خاطر همین از نظر حرفه‌ای به این نتیجه‌ رسیدم که یک نفر را آماده کنم که اگر زمانی "سیچلو" نیامد به من کمک کند. اکبری و معدنی هر دو از مربیان جوان و خوب هستند که هر دو قبلا هم سابقه هدایت تیم ملی را داشته‌اند. همه شما آنها را می‌شناسید و چهره‌های شاخصی در ورزش والیبال هستند. از حضور آنها استقبال می‌کنم ، ولی این طور نیست که مربیانی که سن بالایی داشته باشند جایی در تیم ملی ندارند،‌ اما معتقدم حضور مربیان جوان و آینده دار خیلی بهتر است. در حال حاضر هنوز "پائولو" آنالیزور ما به ایران سفر نکرده و نوید مشجری کار را در دست گرفته است. وظیفه خودم می‌دانم که هر چه بتوانم افراد بیشتری را آماده کنم تا بتوانند والیبال ایران را کمک کنند تا روزی که من به خانه برگشتم به والیبال ایران کمک کنند.

شما امروز خوب شروع کردید؟

- بله همین طور است، همه چیز خوب بود، سرپرست، دستیارانم و بازیکنان و همه چیز عالی بودند و من خیلی خوشحالم و حالا و هوای لیگ جهانی در ایران پیچیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها